De Stromer ST3 Pinion is dé commuting speed pedelec. Vanaf heden komt deze fiets ook met Pinion schakelsysteem in combinatie met Gates CDX riemaandrijving. Bijgevolg is deze variant erg onderhoudsvriendelijk. De ST3 is een dynamische high speed fiets die met zijn enorm krachtige 820W en 44Nm sterke SYNO Drive II achterwielmotor vlot snelheden van 40-45km/h aankan. De ST3 heeft een elegant frame waarin alle bekabeling naadloos werd weggwerkt en waarin standaard eenBQ814accu van 814Wh wordt gemonteerd. Indien gewenst is deze te upgraden mits een meerprijs.
Net zoals de ST5 ABS heeft ook deze Stromer ST3 Pinion een smooth weld frame waar de lasnaden netjes zijn gepolijst. Voor een nog cleanere look. Ook is deze ST3 Pinion optioneel verkrijgbaar met ABS voor nog meer veiligheid.
De ST3 heeft standaard een eerder sportieve zithouding. Dit door zijn +5° hellingshoek Urban stuurpen en gebogen stuur met 0mm rise en 20° back sweep. Aanpassen van deze configuratie kan altijd. De mogelijkheden zijn hieronder bij 'Opties' terug te vinden.
Zoals elke Stromer e-bike is ook de ST3 natuurlijk uitgerust met de OMNI connectiviteit mogelijkheden. Zo heeft deze fiets het OMNI Interface C display en zijn opties zoals Smartlock, Drievoudige diefstalbescherming, Keyless, Motorinstellingen, Remote services, Statistieken en Bereik-indicator aanwezig. Meer details hieronder.
Deze eBike heeft een Gates riemaandrijving. Geen traditionele ketting dus! Een riem aandrijving is altijd in combinatie met naafversnelling of trapasversnelling. Met welk systeem deze fiets is uitgerust vindt u op deze pagina. De combinatie riem met één van deze versnellingsystemen maakt hem uiterst onderhoudsarm (niet onderhoudsvrij) en is daarom ideaal voor dagelijkse ritten. Een vorm van ontzorging omdat je dus zelf weinig onderhoud moet doen aan de aandrijflijn.
Welk onderhoud moet je wel doen aan je riem? Bekijk daarover onze video. Meer algemene informatie: Lees verder →
Pinion versnelling
Licht, compact en zorgeloos: de nieuwe vorm van schakelen, beproefde techniek: Made in Germany. De compacte magnesium behuizing van de C-lijn is 33% lichter dan aluminium. Het idee van de Pinion centrale overbrenging werd in het versnellingen-ontwikkelcentrum van Porsche in Weissach (Duitsland) geboren. Bij de Code serie wordt de C-lijn met 9 en 12 versnellingen toegepast, welke in combinatie met een achterwielmotor voor een harmonisch rijgedrag zorgt en zo de aandrijving spaart. Met een service interval van 10.000km is deze versnellingsbak uitzonderlijk duurzaam en kwalitatief. “De nieuwe vorm van schakelen”. Lees verder →
SYNO Drive II motor
De stille SYNO Drive II achterwielmotor van deze Stromer ST3 heeft met zijn 820 watt en 44 Nm koppel een bom aan vermogen en trekkracht. Deze krachtbron is de kern van snelheid en rijplezier zoals weinige andere motoren dat kunnen. De krachtoverbrenging werkt rechtstreeks op de achterwielmotor wat crank, ketting en tandwielen spaart. Met een maximum van 6,7 Wh per kilometer zijn Stromer-motoren enorm efficiënt. Bovendien recupereren ze de rem- en afdalingsenergie weer in de accu en vergroten het bereik met maximaal 20 procent.
Standaard BQ828 accu
Deze Stromer S-pedelec is standaard uitgerust met de BQ828 (828Wh) batterij. Stromer accu's zijn zeer efficiënt, ontworpen voor lange afstanden en compatibel met elk model. Met 828Wh is een bereik van 50 tot 150 km* mogelijk. Ideaal voor langere afstanden. Wil je een upgrade? Dat kan, bekijk de mogelijkheden hieronder bij 'Opties'.
*De werkelijke bereiken zijn afhankelijk van het model, het geselecteerde ondersteuningsniveau en andere factoren.
OMNI Interface C
Alle Stromer fietsen zijn uitgerust met het cloud gebaseerde OMNI connect platform. De Stromer ST1 (2022), ST2, ST3 en ST5 e-bikes zijn voorzien van het OMNI Interface C systeem. Dit systeem connecteert je smartphone aan de hand van de OMNI app via Bluetooth | 3G aan je speed pedelec. Daarmee heb je toegang tot: Smartlock, Keyless, Drievoudige diefstal beweging, Motorinstellingen, Remote service | Updates, Statistieken, Bereikindicator & GPS plaatsbepaling. Opgelet voor ST1 zijn alle mogelijkhedn pas beschikbaar mits upgrade. Meer weten? Lees verder →
ABS remsysteem
Het Blubrake antiblokkeringssysteem van de Stromer ST5 en ST7 herkent potentieel gevaarlijke remmanoeuvres en regelt automatisch de druk van de voorrem.
Waar op letten bij de aankoop van een speedbike? Lees onze Speedpedelec gids!
BQ983 accu upgrade
Upgrade naar een BQ983 (983Wh)
Extra lader
Lader CR246 (246W)
Verende zadelpen
Stromer speed pedelecs kunnen worden uitgerust met een optionele Kinekt verende zadelpen
Verende voorvork
Stromer speed pedelecs zijn standaard uitgerust met brede banden voor hoge demping. Voor nog meer comfort kan altijd gekozen worden voor een optionele, speciaal ontwikkelde upside down, verende voorvork
Helm Aura
Helm met Stromer Bluetooth connectie (remlicht, optioneel pinkers). Vizier optioneel.
ABS
Anitblokkeringssysteem van Blubrake regelt de kracht van de voorrem
Tas Bern Single
Exclusieve lederen tas met gestoffeerd 15” notebookvak en beschermhoes voor een tablet. Inhoud 13L
Tas Stromer Berlin
Schouder- en bagagedragertas van waterdicht 420D polyester met Racktime snap-it adapter voor snelle en eenvoudige bevestiging. Inhoud 16L
Tas Antwerp Double
Vervaardigd van waterdicht 420D polyester met drie extra vakken. Met rolsluiting, in de breedte verstelbare haak, afneembare schouderband en reflecterend logo aan beide zijden. Inhoud 2x20L
Tas Antwerp Single
Vervaardigd van waterdicht 420D polyester met drie extra vakken. Met rolsluiting, in de breedte verstelbare haak, afneembare schouderband en reflecterend logo aan beide zijden. Inhoud 20L